5 insikter från Internkommunikationsrapporten 2024

Publicerad: 10 juni 2024

Efter att ha intervjuat 50 kommunikationschefer, kom det fram en hel del intressanta insikter.

Här är 5 av dem:

  • Synen på internkommunikation är under förändring
  • 66 % saknar syfte & mål med internkommunikation
  • 62 % har medarbetare utan dator & jobbmobil
  • Chefers kommunikation får allt mer fokus
  • Tiktok & Instagram blir viktigare


Spännande insikter, som jag tänkte reflektera mer över i kommande inlägg.

Missade du lanseringen av internkommunikationsrapporten?
Lugn, här kan se webbinariet i efterhand.


Om Internkommunikationsrapporten 2024

En undersökning som tar tempen på internkommunikationen i Sverige.

Bakgrunden till den är att jag tycker mej ha sett en förändring i synen på internkommunikation. Från att ha stått helt i skymundan för PR, marknadskommunikation, sociala medier. Så började vi inom kommunikation började se internkommunikation som en viktigare del och vd:ar och ledare blev mer intresserade av den interna kommunikationen.

Men jag kan inte bara tro. Jag vill veta hur det faktiskt är.

Därför bestämde jag i mig för att intervjua 50 kommunikationschefer och ta reda på hur det faktiskt är. Det resulterade i Internkommunikationsrapporten.

Sök och finn

Följ mej!

Följ mej gärna på Linkedin för nyheter och inspiration.

Fler blogginlägg

Connecta med mej

Åsa Scherling

0793-56 89 01
asa@scherlingkommunikation.se

Scherling Kommunikation

En kommunikationsbyrå som sätter rampljuset på den interna kommunikationen. För starka organisationer byggs inifrån!