Spaningar & reflektioner
Nominerad till ”Sveriges 100 populäraste föreläsare”
Wow! Jag är en av de nominerade till ”Sveriges 100 populäraste föreläsare”, en branschundersökning av Eventeffect ! Tack 🙏 🙏🙏 Framförallt håller jag workshops inom kommunikation i...
Engagemang 💚 mål och vision
Vi säger ofta att närmsta chef är viktigast för engagemanget. Men visste du att det finns forskning som visar att övergripande kommunikation om organisationens mål och visioner är ännu viktigare....
Hur hjälper du cheferna att lyckas med sin kommunikation?
Tänk så mycket chefer, organisationer och medarbetare har att vinna på att cheferna blir ännu bättre på kommunikation & får rätt stöd! Chefen är medarbetarens viktigaste kommunikationskanal och...
Lägg undan megafonen
Idag bombarderas vi med information, även på jobbet. Trots att vi vet att information inte räcker för att få saker att hända. Information är att skicka ett mejl, att berätta något på ett möte eller...
Boktips: Influential Internal Communication
Den här boken, som är skriven av Jenni Field, tar ett brett perspektiv på internkommunikation, som en nyckelfunktion för medarbetarengagemang, nöjda kunder och starkt resultat. Samtidigt är det en...
Kommunikation som driver affärsplanen
Hur gör du för att er affärsplan ska bli verklighet? Drar ni nytta av kommunikationens kraft för att nå de övergripande målen? Vi är i full gång med 2023 och för många innebär det också nya mål, en...
Kommunikationstrender 2023
Ett nytt år är här och det är alltid spännande att fundera över vad som väntar där🌟 När det kommer till medarbetarkommunikation har jag fem spaningar för året: 📌 Tillitsbaserat ledarskap ökar,...
Har vi glömt hur man lyssnar
Vi är ofta tränade i att presentera, paketera budskap och att informera. Men ibland undrar jag om vi glömt hur man lyssnar – på riktigt. Att lyssna nyfiket, inte bara för att formulera vårt egna...
Utgå från affärsplanen
Jag tror på att starka företag skapas inifrån. Att vi med medveten medarbetarkommunikation kan driva affären och öka engagemanget. Hur gör man då? Ett sätt är att utgå från affärsplanen. Genom att...
En väl fungerande internkommunikation skapar handlingskraft i allt som medarbetarna tillsammans ska uppnå. Det kan handla om mål, strategi, riktning, innovation, värdegrund och affärsidéer.







